Elke professional ervaart werkgeluk!
Ervoor zorgen dat werkgeluk voorop staat bij alle professionals die we begeleiden in hun reis van werk naar werk. Dat is de impact die we willen maken, en de missie die centraal staat bij de begeleiding van onze kandidaten op hun reis van werk naar werk.
Op deze pagina kom je te weten aan welke Sustainable Development Goals (SDG’s) we met onze impact doelstellingen bijdragen. Over hoe we werkgeluk (en de andere indicatoren van onze impact die je hierboven ziet) data gedreven in kaart brengen. En wat onze impact doelstellingen voor over één en voor over vijf jaar zijn. Trossen los!
De Sustainable Development Goals van Workforce Holland
Met de impact doelstelling ‘Ervoor zorgen dat elke professional werkgeluk ervaart’, dragen we samen bij aan de realisatie van drie SDG’s. De SDG’s zijn in 2015 geïntroduceerd door de Verenigde Naties, met als doel het aankaarten en oplossen van de grootste uitdagingen op het gebied van duurzame ontwikkeling.
Vanuit WorkForce Holland dragen wij hier onze steen aan bij door ons specifiek in te zetten voor duurzame inzetbaarheid en werkgeluk voor alle professionals. Op deze manier dragen we bij aan de realisatie van:
De impact van WorkForce Holland inzichtelijk
Zoals je bovenaan deze pagina al gezien hebt, brengen we onze impact aan de hand van drie pijlers in kaart:
Het aantal gevoerde netwerkgesprekken binnen het Whatunga-netwerk en het bedrag wat het Whatunga-netwerk hiermee heeft opgehaald voor goede doelen.
Werkgeluk is een heel bijzonder en specifiek begrip, wat op ontelbare manieren is uit te leggen. Er is dus ook geen algemeen geaccepteerde wijze om werkgeluk te meten. Daarom vragen we onze kandidaten, na hun succesvolle begeleiding van werk naar werk, of ze het gevoel hebben werkgeluk te ervaren op hun nieuwe werkplek. En zo ja, of ze er een cijfer tussen de één en tien aan kunnen en willen geven.
Op deze manier blijft de benadering van werkgeluk persoonlijk en wordt het geen gestandaardiseerde enquête. Voor ons is het namelijk het allerbelangrijkst dat de kandidaten het gevoel hebben werkgeluk te ervaren, ongeacht de invulling die zij, of wij, eraan geven.
Medio 2022 is ons doel dat minstens 80% van de kandidaten die het avontuur van werk naar werk zijn aangegaan, aangeeft werkgeluk te ervaren op hun nieuwe plek. In de vijf jaar daarna willen we dit percentage opschroeven naar 90%. Omdat we samen met onze kandidaten leren en zo geleidelijk aan nog beter worden in het begeleiden van professionals naar de werkplek waar ze werkgeluk ervaren.
Wij zijn trots op het feit dat tot nu toe 91% van onze kandidaten binnen zes maanden een nieuwe baan heeft gevonden, waarvan 78% in een andere branche. Deze uitzonderlijke succesratio monitoren we zorgvuldig, waarbij we ook het werkgeluk van onze kandidaten scherp in de gaten houden. Op deze manier zorgen we ervoor dat je snel weer aan de slag gaat én op een plek terecht komt waar je je prettig voelt.
Elk kwartaal brengen we beide percentages opnieuw in kaart, met de doelstelling dat het gemiddelde percentage succesvol geplaatste kandidaten per jaar nooit lager is dan de huidige 91%. Dit is een ambitieus doel, waar we gesteund door onze werkwijze volledig achter staan!
Binnen de WorkForce Holland werkwijze is het exclusieve gebruik van het Whatunga-netwerk onmisbaar. Bovendien beloont Whatunga elk gevoerd netwerkgesprek met 50 euro voor een goed doel naar keuze. Zo maakt het gebruik van Whatunga zowel directe als indirecte impact. Directe impact door bij te dragen aan een succesvolle reis van werk naar werk, en indirecte impact door een financiële bijdrage te leveren aan de goede doelen die op deze manier ondersteund worden.
Ons doel is dat medio 2022 825 gesprekken hebben plaatsgevonden via Whatunga en het aantal gesprekken over vijf jaar is gegroeid naar 10.000. Met natuurlijk de bijbehorende totale donaties aan goede doelen van 43.750 euro in medio 2022 en 500.000 euro over vijf jaar.
Ben je inmiddels nieuwsgierig geworden naar de mensen die niets liever willen dan deze impact samen met jou realiseren? Bekijk dan eens de Over ons pagina.