Voor opdrachtgevers


WorkForce Holland helpt jouw werknemer met de reis naar werkgeluk.


Loopbaan

Tijden veranderen en mensen en organisaties veranderen mee. Werken is tegenwoordig vaak meer dan alleen een inkomen genereren. Voor veel mensen geeft een loopbaan namelijk een waardevolle invulling aan hun leven. Op financieel vlak, maar vooral ook op sociaal en persoonlijk vlak.

Impact op werkgeluk

Werkgevers houden zich de laatste jaren steeds meer bezig met werkgeluk, en proberen ervoor te zorgen dat hun medewerkers energie en inspiratie halen uit hun werk. Helaas staan werkgevers zo nu en dan ook voor moeilijke keuzes, die soms gepaard gaan met grote veranderingen zoals personele wisselingen, impact door uitval van zieke medewerkers, of zelfs ontslagen. Dit soort veranderingen kunnen een flinke impact hebben op het werkgeluk van medewerkers.

Kansen door veranderingen

Een verandering van loopbaan wekt vragen en onzekerheden op. Toch bieden deze situaties ook nieuwe kansen op ideaal werk. Hiervoor hebben wij eigentijdse loopbaanprogramma’s ontwikkeld voor outplacement, re-integratie en duurzame inzetbaarheid, gericht op wie de medewerker is, wat hij of zij kan en waar diegene morgen al mee kan beginnen.  

WorkForce Loopbaanprogramma’s

  • Werk naar Werk

Soms ben je, om wat voor reden dan ook, genoodzaakt om het dienstverband met een werknemer te beëindigen. Maar je wil hem of haar natuurlijk niet zomaar laten gaan. Ons Werk naar Werk-loopbaanprogramma helpt hierin. Naast het vinden van nieuw werk, vinden we het erg belangrijk dat de medewerker een werkplek vindt die (misschien nog wel beter) bij die persoon past. 

  • Spoor II 

Wanneer een medewerker door omstandigheden is uitgevallen, moet je er als werkgever alles aan doen om diegene weer werkzaam te krijgen. Dit kan in het eigen bedrijf, maar soms is er een meer passende functie bij een andere organisatie. Waar de medewerker ook terecht zal komen, het is belangrijk om deze reïntegratie rustig op te bouwen. Binnen ons reïntegratieprogramma Spoor II helpen we om het (zelf)vertrouwen van de werknemer te ontwikkelen. Hierin bepaalt de medewerkers zijn of haar eigen reis en tempo, binnen de regels van het UWV, zodat deze uiteindelijk weer kan functioneren.

  • WorkForce Experience

Het kan voorkomen dat medewerkers twijfelen of ze het optimale uit zichzelf halen bij hun huidige werkgever. Dit is geen directe aanleiding om van werk te veranderen, maar kan wel een belangrijk moment zijn om er iets aan te doen. Door het inzetten van ons Experience-programma voor duurzame inzetbaarheid ervaren medewerkers nieuwe mogelijkheden en kansen. Niet alleen de medewerker plukt hier de vruchten van, maar het bedrijf ook. Medewerkers krijgen ontzettend veel inspiratie en frisse ideeën, wat stimulerend werkt voor het bedrijf in het algemeen.

Ook voor de aanvang van ontslagrondes, is het WorkForce Experience-programma geschikt. Met dit programma kun je je medewerkers actief maken en klaarstomen voor wat de arbeidsmarkt te bieden heeft. Daarnaast zijn bedrijven soms niet in staat om de potentie van hun werknemers te ontdekken. Hierdoor kan het zo zijn dat ze mensen zien vertrekken in ontslagrondes die ze liever hadden gehouden. Het WorkForce Experience-programma kan gebruikt worden om deze potentie in te zien en de betreffende medewerkers nieuwe functies te kunnen aanbieden binnen het bedrijf.

Onze werkwijze

Bij WorkForce Holland gaan we uit van de mens achter de professional. We proberen niet iemand te veranderen om maar bij de vacature te passen, maar kijken veel liever naar de mogelijkheden die iemand nu al heeft. Dit doen we door te denken in kansen. En die kansen liggen volgens ons in netwerken. 

Daarom staat netwerken binnen de loopbaanprogramma’s van WorkForce Holland al vanaf het begin centraal. We zetten ons eigen beschermde netwerk in om de kandidaten zichzelf, hun kwaliteiten en hun baankansen te laten ontdekken. Daarin maken we heel specifiek de keuze wie we met elkaar matchen, zodat elke kandidaat aan een gelijkwaardig netwerkcontact wordt gekoppeld. 

Duur van een traject

De duur van een traject hangt af van het startpunt van de medewerker. Hebben er al een aantal oriëntatiegesprekken tussen jullie plaatsgevonden? Of heeft hij of zij nog geen idee welke kansen of ambities er liggen?

Om een beetje een idee te geven; een basis outplacement pakket bij ons bestaat uit 16 gesprekken, die standaard als volgt verdeeld zijn?

  • 1 lanceringsgesprek
  • 5 coachgesprekken
  • 10 netwerkgesprekken

Hierbij is het belangrijk om te benoemen dat niet voor iedereen dit standaardpakket aansluit bij zijn of haar behoeftes. Daarom kijken we tijdens het lanceringsgesprek naar behoeften en kwaliteiten van de persoon. De een heeft meer coachgesprekken nodig en de ander meer netwerkgesprekken. Op die manier schuiven we met de gesprekken zodat elke deelnemer alles eruit haalt. 

testimonial image

WorkForce Holland heeft me vertrouwend gemaakt met netwerken en met mijn eigen carrière plan, heb ik via het netwerk mijn nieuwe werkplek gevonden! Wouter

Een greep uit onze opdrachtgevers:


Nationale NederlandenKPNFNVRabobank

NDCKWFGemeente VlaardingenFlowStroomopwaarts Friesland CampinaTMGGasterraTreant Zorggroep Eemsdeltacollega  Zilveren Kruis